Een duivelse list …

Het vers dat ons tijdens de Taraweeh is bijgebleven en wij graag met jullie willen delen is een vers uit Hoofdstuk Al A’raaf

Afbeeldingsresultaat voor wat staat er in surah 7:27

We kennen allemaal het verhaal van onze vader Adam vrede zij met hem. Hoe Allah hem en zijn vrouw had geëerd met het Paradijs en hen toestemming gaf om van al haar genietingen te eten behalve van een specifieke boom.

En hoe de duivel hen vervolgens misleidde om juist van die boom te eten. En nadat zij van deze boom aten, werd hun schaamte zichtbaar en begonnen zij zich met bladeren van het Paradijs te bedekken.

Na dit verhaal spreekt Allah de kinderen van Adam aan, oftewel de mens, om lering te nemen uit deze gebeurtenis. Allah zei:

“O kinderen van Adam laat de duivel jullie niet misleiden, zoals hij jullie voorouders uit het Paradijs heeft verdreven; hij nam hun kleding van hen weg om hen hun schaamte te tonen.” [7:27]

Beste broeders en zusters

Er schuilt een hele belangrijke boodschap in deze gebeurtenis en dit vers.

Deze boodschap is dat Allah de meest Verhevene voor de mens bedekking wenst van zijn lichaam en schaamtevolle plekken. De duivel daarentegen streeft er juist naar dat er zo min mogelijk van het lichaam bedekt is.

Dat de ongelovigen hier gehoor aan geven en steeds minder van het lichaam bedekken, is niet vreemd. Maar dat de moslim, en met name moslima, hierin meegaat doet pijn.

De moslima is iemand die zich met trots en liefde overgeeft aan Allah. En in haarzelf hoort te denken:
‘O Allah, U heeft mij bevolen om de hidjab te dragen en mijn lichaam te bedekken als bescherming voor mij, dus dan doe ik dat. Ik weet dat U mij nooit iets zal opdragen om mij in mijn vrijheden te beperken of tot last te zijn. Uw tevredenheid is mij geliefder dan alles en iedereen.’
De moslima streeft ernaar om haar lichaam te bedekken met wijde kleding, zodat haar vormen niet zichtbaar zijn. Het gaat dus niet alleen om het bedekken van het hoofd met een stukje stof.

Moge Allah ons doen behoren tot degenen die Zijn boek overpeinzen om er vervolgens lering uit te trekken en ernaar te handelen.

(Source: Kennisviamail.nl / 04.06.2017)

Leave a Reply

