altahrir, news of Islam, Muslims, Arab Spring and special Palestine

A site of KhamakarPress ©

LAYLFLIX

leave a comment »

By Nora El Uar

Ken je dat gevoel? Uren staren naar het plafond en schaapjes tellen.
Draaien naar links en rechts, alsof je in een achtbaan zit. Niets helpt.
Maar dan ga je even afleiding zoeken op Netflix of YouTube, aflevering na aflevering. Voor je het weet heb je al twee seizoenen afgekeken.
Uren gaan voorbij, je kijkt op je mobiel en het is 02:00 uur.
En je denkt: “help, mijn slaap wilt niet komen”.

Afbeeldingsresultaat voor netflix tv-programma's

Als je toch een slapeloze nacht hebt, stel jezelf dan de vraag: “Hoeveel Soera’s of Aya’s heb ik gelezen, heb ik extra Salat’s verricht?”

En gedenk je Heer in de ochtend en de avond, en verricht je gebed tijdens de nacht voor Hem, en kniel voor Hem en prijs Hem gedurende de lange nacht. (Al-Insaan 76: 25-26)

Over slaap gesproken: door slaap bevries je het leven. Sta op en vecht tegen de duivel en bevries hem. Dat doe je door het verrichten van de wassing en het bidden van je vrijwillige nachtgebeden, het lezen van de Koran. Denk erover na en werk aan je zelfreflectie, gedenk Allah en bid Fajr gebed Sla de duivel KO zodat hij in slaap valt! Laat hem jou niet KO slaat, zodat jij je verslaapt tijdens Fajr!

Afbeeldingsresultaat voor dua

Netflix die heeft al genoeg abonnees. Maar voor jou en mij is elke rakat, dua en elk gelezen letter een abonnement voor je weegschaal. Minder slapen is meer investeren in de akhira. Jij staat op in de nacht om dichter bij de schepper te komen en je ziel rust te geven, Hem te prijzen, te smeken en te gehoorzamen terwijl de schepping slaapt om uit te rusten.

De Profeet (vzmh) zei: “Het nachtgebed is het beste gebed na de verplichte gebeden.” (Moeslim)

Begrijp me niet verkeerd. Af en toe een filmpje kijken is geen probleem.
Zolang je maar gebruikt maakt van de slapeloze nachten en niet in de nacht speelt. Want de nacht is donker, maar heeft ook zijn vruchten, ook al zijn het maar twee rakat’s. Pak ze!
Moge Allah ons te laten behoren tot degenen die bidden tijdens de nacht (امين)

De Profeet (vzmh) zei: “Onze Heer daalt iedere nacht tijdens het derde en laatste deel van de nacht neer en zegt: “Wie roept Mij aan zodat Ik hem kan beantwoorden? Wie vraagt Mij zodat Ik hem kan geven? Wie zoekt Mijn Vergiffenis, zodat Ik hem kan vergeven?” (Moeslim)

 

Written by altahrir

December 25, 2016 at 12:47 pm

Posted in Column

Tagged with

Leave a Reply

